onsdag 20. oktober 2010

Tanker over en god kopp te....

Det lukter jul av teen min.... hvis jeg løfter blikket mot vinduet og ser ut, skulle man tro det nærmet seg jul av været å dømme også! Litt tidlig med julestemninge enda kanskje????
Vi våknet til en hvit verden i dag. Julian sitt første spørsmål var om han kunne få gå på ski!!!!!!! Husker selv hvor ville vi ble som barn da den første snøen falt...... Jeg synes i grunnen det er ganske tidlig enda. Snøen kunne kommet mot slutten av november. Ikke det at jeg tror denne snøen blir liggende- det blir den nok ikke. Merkelig likevel hvor lyst og fint alt blir i vinterskrud!

Jeg har sittet og jobbet med oppgaven min. Denne vinteeren tar jeg et nettbasert studium på et halvt år, som går på "Sykepleie til barn med smerter". Det er ganske interessant, men jeg kjenner på at jeg enda er lei av oppgaveskriving fra Høgskolen i Ålesund... så jeg synes jeg er tøff jeg ;-) Skriver sammen ei jeg jobber med som og har startet studiet. Vi deler broderlig på skrivingen! Det er likevel veldig lett å stange mot veggen da, når man ser seg blind på det man skriver, og føler at man mister helt oversikt over oppgavestruktur og innhold!!! Gikk bra på første oppgaven vår da, og håper den konstruktive kritikken vi fikk i etterkant av den, har hjulpet oss til å kunne komme gjennom denne oppgaven også!!!! Skal leveres på søndag... (også på søndager da gitt.. hadde vært bedre med fredager- før helga liksom!!!) Leverte den faktisk så tidlig som på fredagen før, forrige innlevering.... Bra jobba!!!

Var som snarest i verandadøra og snuste inn vinterluften- glemmer alltid hvor godt og friskt det føles!!!! Så rent liksom ... deilig! Har en tass som kommer hjem fra tur i dag. Kommer vel frisk og rød i kinnene sine da!! Han dro lykkelig avsted i morrest, i full vintermundur, og i sekken hadde han matpakke, pølse og lompe, saft, kakao og en liten tursjokolade. Av alle de tingene er tursjokoladen viktigst.... kan du skjønne????

Jeg må vel gjøre klar middag etterhvert også, mon tro hva det skal bli? Fare for at tomatsuppe blir forslaget fra barnemunn på tredje dagen kanskje... Ønsker meg en kokk jeg, som tar seg av matlaging, så hadde jeg sluppet å tenke på det en gang...... Kanskje når jeg blir rik??? Vi får se.....

Tilslutt vil jeg bare dele noen fine linjer som står øverst på innsiden av tekoppen min; "Today i feel beautiful, therefore I am beautiful!"

Ønsker alle en fantastisk dag, med eller uten vintersko!

Klem

7 kommentarer:

  1. Må også bare kommentere datoen i dag; 20.10.2010.. kult hva?? Og nå er klokka 20. 10 også- Jeg liker tallmagi!!!!!

    SvarSlett
  2. Da prøver jeg igjen... Jeg har glemt hva jeg skreiv i stad, så nå blir det en kort kommentar. Flott skrevet! Regner med Julian var fornøyd etter turen i dag :)

    Klem klem

    SvarSlett
  3. Ja han kom hjem..... MED røøøøde kinn :-)

    SvarSlett
  4. Jøss, har du blogg du også. Så koselig at du kommenterer på beate sin. Det tar litt tid å komme inn i dette, og det tar tid å sette spor på andres blogger så man får noen innom sin egen.

    Jeg foretrekker blogger om hverdagen med store og små hendelser. Humor er viktig.

    Klem fra meg.

    SvarSlett
  5. Hei Hanne!
    Tusen takk for at du tittet innom! Det blir jeg glad for. Ja jeg prøver å skrive litt om hverdagen min og mange små hendelser i den. Har masse av humor- trenger det!
    Ja jeg har ikke kommet meg inni blogginga heeeelt enda.. men lærer litt hver dag. Men jeg får i allefall kurert skrivelysten min! Så er det så mange andre flotte blogger å titte innom på også, for tips og innspill.

    Klem

    SvarSlett
  6. God helg til deg. Og titt gjerne innom bloggen min om du vil.

    SvarSlett
  7. God Helg Hanne! Jeg titter oft innom bloggen din skal du vite... Skal blir beddre på å legge igjen spor :-)

    SvarSlett