søndag 29. november 2009

Nedtellingen har begynt!

1. søndag i advent; en like koselig dag hvert år. Nedtellingen til jul har begynt for alvor og tiden som følger er fylt med forventning mot den store høytiden. Det var så hyggelig å henge opp julestjerner og plassere adventsstaker i vårt nye hjem i går. I morgen kommer forhåpentligvis julegardinene opp i resten av huset også.....
Julian, Bjørn Tore og jeg spiste god middag sammen i dag, før vi gikk ned til Heimdal sentrum for å overvære julegrantenninga. Det var veldig koselig, men jeg savna faktisk nissen med sekken med noe oppi til barna... men når det er sagt, mangla det ikke på smånisser , nissekorps, nissedrilltropp og julemusikk!!!! Vi rusla hjem etterpå, kalde i kinnene etter en times tid i frisk luft (les 7 minusgrader!) Da var det barne- tv og adventsstund, hvor en høytidelig Julian tente det første adventslyset i staken vår. Herlig med hjemmekos.....
Etterpå dro vi ned til Nidarøhallen for å se tante Ida spille bedriftshåndballkamp. Det ble med tap, men bra henta opp på slutten, tross alt!

Dagene som kommer vil nå være preget av flytting. Det er nok å gjøre, så en må vel starte i den ene enden. Vi får muligens flytta noe av møblene allerede i morra.... Det planlegges over en lav sko, og det skal bli så utrolig deilig når jeg er i hus. Hjemme for godt!!! Bare mangler tiltakslysten til å starte ;-) Jeg skal nå gjøre ferdig siste natta mi i arbeidshelga for denne gang..så kan jeg begynne å gyve løs på flyttesjauen først som sist!

Forsatt god 1. søndag i advent!

KLEM

1 kommentar:

  1. Den er så fin den tida som kommer nå. Jeg nyter hvert øyeblikk. For når julaften er over, ja da er nesten jula over for meg. Det er tiden før som er koselig, og det er da jeg har mest julestemning (selv om jeg tror jeg allerede har brukt den opp...).

    Kos deg i tida framover, snuppa!

    SvarSlett