lørdag 30. mai 2009

Pinsehelga står for dør og vi venter på finværet!

OVERFOR; solnedgang tatt fra Buvik- bukta.... Vakkert ja???????????? (Tatt mai- 09)
Dette har vært en laaaaang dag, og jaggu forsov jeg med ikke i morges også...... men ikke mer enn at jeg rakk rapporten! Var på sykehuset på Orkanger i dag......greit med miljøforandring, og når man jobber på tre steder så får man jo en variert hverdag, kan man si! :-)

Gikk på jobb i hele dag og titta opp mot himmelen , om ikke den skulle bli blå snart, og den gule kula som kalles "sol" skulle titte fram, slik vi var lovet. Neida...ikke akkurat da, nei....


Etter å ha henta gullet mitt på skolen (hvilket passet han veldig dårlig kl 15 fordi han skulle disse da!!!!!) dro vi hjem på restemiddag; Julian fikk førstevalget og han valgte faktisk fiskegryta foran risgrøt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg tenkte faktisk å få sovet litt før jeg skulle på på nattevakt igjen.....men det ble fint lite.... 1,5 timer tilsammen tror jeg...ikke så mye å skryte av.

Men på jobb må man, selv om jeg lurer på om ikke disse arbeidhelgene er annenhver helg i stedet for tredje hver....det føles i hvertfall sånn. Men erfaringsmessig er det nå bare å hoppe ut i det , det- så blir man ferdig! men typisk at det skal bli nydelig vær akkurat på MIN helg da... lurer på å smøre meg med en flaske solkrem og ta sovinga på altanen under solen, men hører at man ikke anbefaler meg det...så jeg får se hvordan jeg skal løse dette..... Skal jo prøve å sove ut etter nattevakt, med en aktiv 6- åring i hus også...mer spent på hvordan det skal gå!!!!


Sitter nå her på nattevakt og ser på den vakre forsommernatten; det ser ut til at godværet som er lovt oss, er på tur ja....himmelen er klar og fin, og fuglene har visst ikke tatt natt i det hele tatt, og jeg klkarer å holde meg godt våken på tross av lite søvn i forkant. Noen som spør meg om ikke jeg kanskje jobber LITT for mye???????????? Skal holde ut til etter sommeren i hvertfall...se om jeg ikke får en pust i bakken da :-) Jeg ønsker nå uansett finværet velkommen, regner med å få dratt LITT nytte av det om ikke annet :-) Og da føles ikke helga så tung heller, kanskje??!!!! ;-)
Nå skal jeg se om ikke jeg finner noen blad å lese, så de siste par timene går radig fram mot rapportskriving osv, så jeg omsider kan hjem å finne senga...... ;-)
DET blir en bra start på pinseaftenen det....
Vi hørs.....

Dagens motto; Morgenstund har gull i munn!!


2 kommentarer:

  1. Det gjor det ja, heldigvis! Men har ikke dratt nyye av EN solstråle enda, desverre... satse på å få te sykkeltur i morra no da???

    SvarSlett