torsdag 18. juni 2009

Sykehusinnleggelse!!

Starta uka med nattevakt, som gikk strålende, faktisk. Hadde bare ei natt nå siden jeg har natthelg i helga. Supplerte uka med ei seinvakt onsdag og dagvakt torsdag....men så langt kom jeg aldri.....

På seinvakt på onsdag fikk jeg så akutt og voldsomt disse før omtalte smertene jeg trodde kom av matforgiftning eller så. Det starta med et brak kl 20...og siden fortsatte det bare. Det var lite kult...også på jobb da av alle ting. Klarte ikke holde ut hele vakta, så jeg skysset meg selv hjem. Hadde vett nok å omsider å ringe legevakta, om ikke annet for å få ei vurdering. Det endte opp med innleggelse gitt. Kl 23.30 lå jeg i ei seng på mottaket og ringte alle i familien for å få til å arrangere barnevakt til natte osv osv. Da føler man seg kul da..... " Hei du- nå skal du høre...jeg er innlagt på sykehus.."..osv......En blir ganske så sårbar av å være alene slik.......

Siden lå jeg nå der å ble tatt undersøkelser og blodprøver av og studerte den jobben som jeg selv vanligvis gjør. Føltes litt som å miste kontrollen faktisk..... men jeg er kjempeglad for at jeg ble så godt tatt vare på, og så tatt på alvor. Jeg fikk en god natts søvn, ingen behov for smertestillende osv. Måtte faste da....så var rimelig utsulta etterhvert. og disse venflonene jeg måtte ha to stykker av??? De er utroooolig vonde spør du meg.....

Vel vel... klokken 18 i ettermiddag fikk jeg omsider klarsignal om at alt så bra ut og jeg skulle få reise hjem. Jeg fikk påvist UVI da (urinveisinfeksjon), så fikk meg en saftig kur. Men at UVI skal føre til SÅNNE magesmerter, ja det forstår ikke jeg!!!! Kroppen er slapp og sliten og den sykemeldinga jeg fikk med meg vil jeg nok dra god nytte av i helga!!!! Skal uansett bli godt å sove i si egen seng i natt.......

Take care folks!!!!

1 kommentar:

  1. Å stakkars deg da. Håper det går bedre med deg og det var bra du ble tatt godt vare på av våre søstre...det er viktig å føle at man blir tatt på alvor. Håper du får ei fin helg da - og god st.hans. Klem

    SvarSlett