torsdag 25. november 2010

Kald føradvent og flytting!

Sitter og ser på gradestokken ute som viser 16 speik! Det er jaggu meg litt av en kuldebølge som er over oss igjen. Jeg liker det jeg da- at det er kaldt... men greit at det holder seg OVER 20 blå da i allefall. Har nettopp sendt avgårde junior på skolen. Inne lukter det røkelse... min favorittlukt- særlig i disse tider. Jeg bruker egentlig sjelden å starte med julemusikk og røkelse FØR 1. søndag i advent, men fordi det står på hodet her, pga pakking og flytting, så er det godt å gjøre litt kos i hvertfall. Bare som et lite hint om tiden vi går i møte! Jeg elsker advent, forventing, pynting og det store høydepunktet; julen! Jeg har aldri før vært så tidlig ferdig med julegavene som i år heller, og det føles bra. Har vel en 3 stk igjen..... Og som om ikke det var nok så ble siste oppgave på skolen levert i går, og DET er en lettelse. Bare eksamen igjen nå.... ETTER jul og nyttår! SÅ nå kan jeg konsentrere med om flyttinga, og å komme meg i hus.

Vi leier nå en leilighet på Lundåsen ved Kattem, til 6500, da er strøm inkludert. jeg synes det er et varp på leilighetsfronten om jeg må få si det selv. Jeg har vært på en del visninger, og sett på det meste på FINN, og ser at det er RIMELIG dyrt å leie; ikke mye som havner under 8000,- for å si det sånn- og da er strømmen som regel utenom. Så jeg er er ganske så fornøyd! Kunne endelig puste ut på lørdag, da vi fikk leiligheten. Har fått negativt svar etter så mange visninger og jeg begynte å tro at håpet var rent ut i sanden. Jeg følte virkelig at det brant under føttene mine- det var ikke njoe alternativ å bo til familie inntil videre liksom!!! Men de sier at det ordner seg for snille jenter, og det må jeg så absolutt tro at jeg er da, siden det laget seg så bra!!

Så nå er det full pakking her. Det begynner bli tomt. Rart å stå å dele "mitt og ditt" igjen.....
Skal bli godt å komme seg på plass- gleder meg til det. Håper bare jeg får brukt helgen til å flytte nå, at det passer seg sånn! Skal legge inn bilder her av "den nye heimen" når jeg er på plass!!! Nå skal jeg under dyna litt til, lese litt Jo Nesbø, før jeg tar fatt på dagens gjøremål.
Ha det godt så lenge.....








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar